Opozorilo o strupenosti v vozilu za milijone voznikov, ki poleti vozite v vročem avtu – kako ugotoviti, ali ste VI ogroženi?

 

Notranjost vašega avtomobila bi lahko v vročih dneh pošiljala val strupenih spojin v vaša pljuča, kažejo nove raziskave.

Formaldehid in druge strupene kemikalije, ki se uporabljajo za izdelavo nekaterih naših najljubših elementov v novem avtomobilu, od plišastih sedežev do mehkih usnjenih oblog, vključujejo formaldehid , kemikalijo, povezano z rakom , in druge hlapne organske spojine (VOC).

Ko se avtomobili segrejejo na približno 70 do 110 stopinj, se te kemikalije spremenijo v strupen plin, ki vstopi v telo skozi nosnice. 

Od tam povzročajo draženje sluznice, glavobol, slabost in vrtoglavico

Vdihavanje hlapnih organskih spojin kratkoročno povzroči glavobol, slabost in vrtoglavico. Dolgoročno povečuje tveganje za raka, kognitivne težave in poškodbe organov

Graf prikazuje najvplivnejše dejavnike v avtomobilu, ki povečajo emisije hlapnih organskih spojin, kot je formaldehid

Dolgotrajna izpostavljenost formaldehidu in sorodnemu acetaldehidu in heksaldehidu je bila povezana s poškodbami ledvic, izgubo spomina, kognitivnimi težavami, rakom, zlasti krvnim rakom, in boleznimi srca. 

Prezračevanje lahko drastično zmanjša ta tveganja in raziskovalci odsvetujejo sedenje v vročem avtomobilu v toplejših mesecih brez prižgane klimatske naprave ali odprtih oken. 

Raziskovalci s pekinškega inštituta za tehnologijo in pekinške univerze so izmerili, kako lahko vroče vreme vpliva na sproščanje nevarnih kemikalij v kabini posameznega avtomobila. 

Brez nikogar v avtomobilu in z ugasnjenim motorjem so ugotavljali, koliko zraka se pretaka v avtomobilu. 

Na zadnji sedež so postavili suh led, ki je proizvajal ogljikov dioksid, ki jim je nato pomagal oceniti, kako učinkovito se zrak izmenjuje v prostoru. 

CO2 deluje kot „sledilni plin“, kar pomeni, da se nadzorovano vnaša v prostor za spremljanje zamenjave zraka. 

S spremljanjem koncentracije tega plina skozi čas lahko sklepajo, kako hitro svež zrak nadomešča stari. 

Preizkusili so 12 hlapljivih spojin, kot so formaldehid, benzen, O-ksilen in acetaldehid, pod različnimi vremenskimi pogoji in njihov vpliv na notranjost avtomobila, vključno s sončnimi, oblačnimi in deževnimi dnevi.

Nato so ugotovili, da lahko temperature v avtomobilu postanejo zelo visoke, zlasti v sončnih dneh, in se gibljejo od okoli 75,2 stopinje Fahrenheita do več kot 147,2 stopinje, medtem ko se zunanje temperature gibljejo od 77 stopinj Fahrenheita do 115 stopinj.

Formaldehid je imel najvišjo koncentracijo med vsemi HOS, izmerjenimi, ko so se te temperature dvignile, kar je preseglo kitajske nacionalne standarde meje 100 mikrogramov na kubični meter zraka. 

Koncentracije acetaldehida so padle med 30 in 100 mikrogramov na kubični meter zraka.

Z merjenjem različnih zunanjih temperatur bi lahko raziskovalci simulirali različne vremenske scenarije v resničnem svetu in bolje razumeli, kako temperatura v avtomobilu vpliva na emisije VOC.

Ko so se sedeži in drugi materiali v avtomobilu segreli, so povečali raven hlapnih spojin,

Izpostavljenost HOS lahko draži otrokove dihalne poti in povzroči astmo. Lahko povzročijo tudi zamude pri kognitivnem razvoju in kronične zdravstvene težave, vključno z boleznimi dihal

Razpon temperatur jim je pomagal tudi pri ocenjevanju delovanja prezračevalnega sistema avtomobila v različnih pogojih.

Nekatere kemikalije najdemo v materialih, ki se uporabljajo za izdelavo oblazinjenja sedežev, plastičnih armaturnih plošč, zavornih stopalk in volanov. 

Da bi zmanjšali tveganje izpostavljenosti tem kemikalijam, naj imajo ljudje v vročem dnevu v avtu odprta okna ali uporabljajo klimatsko napravo. 

Najnovejša študija, objavljena v reviji PNAS Nexus , ni prva, ki obravnava hlapne organske spojine, ki jih izpuščajo avtomobili. 

Leta 2001 so avstralski raziskovalci odkrili, da že samo sedenje v novem avtomobilu voznike izpostavlja strupenim emisijam, ki so  za nekaj ravni višje  od tistega, kar zdravstveni uradniki menijo, da je varno.  

Vodja raziskave Steve Brown je dejal: "Ugotavljamo, da ima notranjost novih avtomobilov veliko višje ravni HOS kot katera koli zgradba, ki smo jo raziskovali."

 "Končno potrebujemo avtomobile z notranjimi materiali, ki proizvajajo nižje emisije."

Vsi avtomobili uporabljajo podobne materiale za izdelavo svojih sedežev in drugih delov avtomobilske kabine, kar pomeni, da vsi oddajajo določeno količino hlapljivih kemikalij, čeprav lahko vrste temeljijo na dejavnikih, specifičnih za avto, od materiala, uporabljenega za sedeže, do goriva, ki ga porabi.   

Ker električni avtomobili nimajo emisij goriva in imajo manj toplote, povezane z motorjem, so lahko te ravni kemičnih emisij nižje pri Tesli kot pri terencu, ki požre plin.  

Prejšnje študije so pokazale, da so okrožja, ki so najbolj nagnjena k učinkom segrevanja podnebja, tista v Utahu , Koloradu in Kaliforniji, v vseh pa so bile povprečne poletne temperature posebej višje kot v prejšnjih desetletjih.  


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Starki (89) so zavrnili poslovni razred – potem je stevardesa odkrila, kdo je v resnici

V Evropi zaradi vročine letno umre 175.000 ljudi